Els alumnes del GESO, com a cloenda del segon trimestre, han dut a terme el projecte ”Això no és un simulacre”. Aquest ha utilitzat la metodologia anomenada BREAKOUTEDU, que consisteix en resoldre reptes de manera col.laborativa i a través de la gamificació
Aquesta vegada el projecte ha abordat la problemàtica de l’emergència climàtica i la necessitat de cercar mesures per mitigar els seus efectes.
El projecte ha començat amb la convocatòria d’un concurs de selecció per ser membres de la “COMISSIÓ VERDA RIUS I TAULET”, l’objectiu de la qual serà implementar les mesures per aconseguir que la nostra escola sigui més sostenible. Però per ser membre d’aquesta comissió ha calgut demostrar una gran coneixement i sensibilitat per l’emergència climàtica. D’aquí el BREAKOUT proposat, que ha consistit en superar un seguit de proves amagades dins de caixes que s’han hagut d’obrir amb un codi secret. Aquestes caixes han tractat sobre quatre temàtiques diferents:
- Residu zero
- Justícia social i canvi climàtic
- Energies renovables i eficiència energètica
- Economia circular i consum responsable
Com sempre el treball s’ha fet amb grups, treballant conjuntament i de manera col.laborativa els alumnes de GESO-1 i GESO-2.
Hi ha hagut moltes activitats creatives a l’escola, com elaborar testos reciclables i crear bombes de llavors.
Hem fet una ecoauditoria i hem fet d’investigadors, mesurant el CO2 a diferents espais de l’escola, la contaminació acústica, la temperatura, la despesa d’aigua, ...
Hem fet d’entrevistadors creant un video on simulàvem una entrevista amb un membre de Fridays for future.
S’han fet moltes sortides, com anar a l’Ateneu de la Fàbrica del Sol a fer un taller sobre disseny i impressió 3D; visitar l’hort urbà dels Lluïsos de Gràcia; veure l’exposició “Mares de plástico”; i com a cloenda anar al bosc Turull i fer el llançament de les bombes de llavors.
I la gran prova final ha estat la creació d’un vídeo amb ECOCONSELLS. Aquí us en posem alguns d’ells.
Esperem que us agradin,
He leído el trabajo realizado por los compañeros de los cursos, GESO-1 i GESO-2. y me ha parecido muy interesante y actual, entre todos tenemos que tomar medidas para que el entorno en el que vivimos sea un poco mejor cada día. Espero que los jóvenes y adolescentes actuales en el tema medioambiental, sepan hacer las cosas mejor que los de mi decada.
ResponEliminaHola, bona tarda.
ResponEliminaDe les poques coses bones del virus que patim és la millora del clima. Les persones ens hem aturat i la contaminació s'ha esvaït. Un tema per reflexionar.
Bona iniciativa, prenent consciència de la realitat.
He trobat molt interessant el treball fet pels alumnes de GESO 1 i GESO 2 sobre les petites coses que podem canviar dins de l'escola per millorar l' impacte al medi ambient
ResponEliminaALICIA
ResponEliminaEs fantàstic la iniciativa dels alumnes del GESO,tant en el tema escollit com la metodologia innovadora i activitats fora i dintre de l'escola. Molt bona feina, il·lusió i esforç.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
EliminaGran iniciativa i projecte.
ResponEliminaS'ha utilitzat una metodologia didàctica i dinàmica. Heu fet d'investigadors, sortides per conèixer in situ la realitat. empleat la imaginació i com a cloenda heu creat un vídeo on ens proposeu idees per millorar la sostenibilitat de l'escola.
Bona i profitosa feina.
Enhorabona!
gran iniciativa y mucha verdad, tenemos que ser mas responsables con el consumo.
ResponEliminaEnhorabona per la feinada feta. Esperem que l'Escola pugui acollir les vostres propostes i que nosaltres mateixos les poguem aplicar al nostre dia a dia. El consum sostenible ajudarà a construir un món millor i vosaltres esteu preparats per fer-ho possible !
ResponElimina